A Ceva csoport konszolidált árbevétele 2016-ban elérte a 912 millió eurót, 10%-os növekedést mutatva 2015. évhez képest változatlan peremfeltételek és árfolyam mellett.
A csoport értékesítései régiók szerint a következőképpen néztek ki: Európa (36%); AMEET (Afrika, Közel kelet, Kelet-Európa, Oroszország, Ukrajna, Törökország) (23%); Észak-Amerika/Csendes-óceán (17%); Ázsia (11%) és Dél-Amerika (12%). A Ceva jó növekedést ért el minden piacon.
A Ceva termékportfólió jól teljesített valamennyi fajnál, különösen a baromfinál és a sertésnél.
"2016 jelentős év volt a Ceva számára, két számjegyű növekedést ért el ismét, amely tanúsítja az üzleti modellünk helytállóságát és erejét. Azáltal, hogy néhány kulcsfontosságú terméket megszereztünk a Merialtól és megerősítettük a pozíciónkat a kulcsfontosságú stratégiai piacokon, felelősek vagyunk azért, hogy ezen kiváló új eszközök segítségével még több értéket teremtsünk” magyarázta Dr Marc Prikazsky, a Ceva elnök-vezérigazgatója.
2016: a stratégiai akvizíciók éve
2000-es megalakulása óta a Ceva több mint 30 vállalatot vásárolt fel, ezáltal megvetve a csoport lábát a kulcsfontosságú piacokon, és növelve a termékpalettáját és a szakértelmét. Ebben az évben a csoport egy agresszív külső növekedési stratégiát alkalmazott, több jelentős akvizíciót is lebonyolítva az egész világon:
- Novemberben a csoport nyitott India felé a Polchem megvásárlásával. Az ország a Ceva stratégiai piaca, különösen a baromfitenyésztés (5. legnagyobb baromfitenyésztő a világon) és az oltóanyagok iránti növekvő kereslet miatt (+10% évente).
- Decemberben, két brazil vállalat, a Hertape és Inova felvásárlásának köszönhetően, a Ceva Brazília 5. legnagyobb állategészségügyi vállalata lett, és célja, hogy a tejágazat globális specialistája legyen, miután megerősítette jelenlétét a kérődző oltóanyagok piacán.
Az otthoni piacán, Franciaországban, a csoport két további akvizíciót hajtott végre:
- A Biovac felvásárlása lehetővé teszi, hogy a Ceva csoport integrált ajánlatot tegyen, beleértve az autogén oltóanyagokat a sertés és baromfi ágazat részére.
- Az iD Projects februári (egy leányvállalaton, az Ecaton keresztüli) felvásárlását követően megalakult az Ecat-iD, amely már most a világ élvonalában van a keltetők intelligens automatizálása terén (Franciaországban 1. hely, nemzetközi 2. hely).
Végül, számos korábbi Merial termék 2017. január végi megvásárlásával, a Ceva megszilárdítja pozicióját a nemzetközi sertés oltóanyag piacon és kifejleszti a saját nem szteroid gyulladáscsökkentő termékcsaládját.
“Most az a kihívás, hogy ezeket az akvizíciókat megerősítsük, hogy biztosak legyünk azok sikerében. 2017-ben követjük a nemzetközi törekvéseinket, nagy valószínűséggel újabb akvizíciókkal. India és Dél-Amerika után Ázsiában kellene erősítenünk a pozíciónkat,” tette hozzá Dr Prikazsky.
A Ceva nagy összegeket fektet be 2017-ben, hogy 2020-ra bekerüljön a top 5-be
“2017-ben kiemelt célunk, hogy folytassuk a hathatós növekedési ciklusunkat annak érdekében, hogy még több értéket teremtsünk az ügyfeleink számára, a társadalom számára, amiben élünk és végső soron a Ceva számára,” jelentette ki Dr. Prikazsky.
Míg a Ceva továbbra is igyekszik megvetni a lábát a különböző piacokon, továbbra is jelentős beruházásokat hajt végre az ipari létesítményeiben. 2017-ben a Csoport azt tervezi, hogy több mint 90 millió eurót fordít a főbb gyártási telephelyek bővítésére és első osztályúvá tételére Brazíliában, Kínában, Franciaországban, Magyarországon, Indiában és az USA-ban.